۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز است

دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه کشور در رتبه‌بندی تایمز است

اردبیل- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با کسب بیشترین امتیاز بعد از دانشگاه الزهرا، دومین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی تایمز محسوب می‌شود.

اسماعیل چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی ۱۵ هزار دانشجو دارد که یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی آن خارجی و ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی آن داخلی است.

وی به دایر بودن ۱۶۲ رشته کارشناسی، ۷۵ رشته کارشناسی ارشد و ۶۸ رشته مقطع دکترا در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۴۲۰ عضو هیأت علمی و به همین تعداد کارمند در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول ارائه خدمات آموزشی و اداری هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه محقق اردبیلی را از دانشگاه‌های برتر کشور در اکثر رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: در آخرین رتبه‌بندی آی. اس. آی دانشگاه محقق اردبیلی رتبه ۱۷ کشور را دارد.

چمنی تصریح کرد: در رتبه بندی تایمز بعد از دانشگاه الزهرا، دانشگاه محقق اردبیلی دومین دانشگاه تأثیرگذار کشور انتخاب شده و در رتبه‌بندی شانگ‌های نیز در حوزه‌های موضوعی دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در موضوع مواد دانشگاه محقق اردبیلی رتبه اول، کشاورزی رتبه ۱۰، انرژی رتبه هفت و از نظر فناوری نیز رتبه چهار کشور را به خود اختصاص داده است.

چمنی به برگزاری رویدادهای مختلف و کنگره‌های ملی و بین‌المللی به همت دانشگاه محقق اردبیلی در سه سال دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: در این سه سال تلاش کردیم تا با برگزاری رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی زمینه تبادل علم و دانش و فناوری‌های جدید را بین دانشجویان و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با سایر دانشگاه‌های تراز ممتاز کشور و جهان به وجود آوریم.

وی اضافه کرد: این دانشگاه تلاش می‌کند تا با تداوم برگزاری چنین کنگره‌هایی نظیر کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی فضا و بستری را فراهم کند تا به عنوان دانشگاه معین استان در عرصه علم و دانش و دستیابی به فناوری‌های جدید پیشتاز و موفق عمل کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: این دانشگاه زمینه ساز تولید علم با تکیه بر فناوری‌های جدید است و قطعاً برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسبی انجام شده تا با پذیرش دانشجویان شایسته و سزاوار بتوان جایگاه این دانشگاه را به شایستگی ارتقا داد.

کد خبر 6201896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha